Szybka produkcja gier internetowych
Tytuł nie bez powodu jest sformułowany w ten sposób. Otóż to test na to, jak dużo osób szuka w Google takich usług.
Ale nie piszę o tym tylko dlatego, bo głównym powodem jest lista, którą miałem okazję przygotować. Okazuje się, że w KATILA Games wyprodukowaliśmy przeszło 54 silniki do gier, które w jakiś sposób są uniwersalne i nadają się do wykorzystania. Nie zawsze można wykorzystać cały silnik, czy też całą grę, do produkcji czegoś nowego. Ale używając niektórych komponentów można naprawdę szybko stworzyć coś nowego.
Liczba 54 to nie jest tak na prawdę pełna liczba naszych silników. Wybrałem jedynie te, które są charakterystyczne. Przykładowo, istnieje wiele silników opartych o mechanizm „dopasuj 3″, a które różnią się od siebie detalami – np. w jednych klikamy na grupę, a w innych tylko zamieniamy miejscami. Nie było sensu wrzucać wszystkich tych możliwości, bo lista byłaby niemal tak długa, jak nasze portfolio. A przecież nie o to wcale chodzi.
Przygotowując tę listę sam się mocno zdziwiłem, jak wiele tego wyprodukowaliśmy. Firma KATILA istnieje od 2005 roku, a dopiero teraz powstała taka lista. I nie ukrywam, że jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w ciągu tych 9 lat. Mimo, że większość naszych własnych projektów już nie istnieje lub ledwo żyje (GRYzonie.pl, KoKartki.pl, Gameonade.com), to gdyby nie one, nie byłoby nas dzisiaj tutaj. Pierwsi komercyjni klienci trafili do nas właśnie poprzez GRYzonie.pl. Nie reklamowaliśmy się nigdzie, gdy ludzie z Saatchi&Saatchi zadzwonili i zapytali, czy zrobimy dla ich klienta grę. Chwilę później mieliśmy telefon z pytaniem o produkcję gry dla Shella.
Jak więc widać, czasem niektóre projekty muszą powstać tylko po to, by stanowić jeden z etapów większego procesu. W tym wypadku procesu zdobywania wiedzy i doświadczenia. Dzięki gryzoniom dowiedziałem się bardzo dużo na temat SEO, ale także na temat tego jak zabezpieczać gry, bo wielu próbowało oszukiwać. A lepiej było się tego uczyć na grach, gdzie gramy „o pietruszkę”, a nie na grach już dla klientów komercyjnych. Co więcej, dowiedziałem się jak to jest prowadzić popularną stronę (ponad 350 000 uu miesięcznie), a także, że wszelkie umowy można i należy negocjować, a nie podpisywać (lub nie) bez przemyślenia.
Ale wracając do meritum. Tutaj jest lista silników, które w tym czasie powstały. Polecam. Zapraszam. Zachęcam :
http://www.slideshare.net/MichaCielak/katila-silniki-gier2014
Ps. Drugi raz w życiu zostałem skrócony i zamiast Cieślak, jestem Cielak :)